Page 8 - 3. FIQH
P. 8
8
23.2. Sama, de Ibn al-Q.
Muranyi, Materialien, p. 62.
24. Yah. b. Yah. b. Katir b. Waslas/Wislas (Wislasan/Waslasan) b. Samlal (Samal/Sammal) b.
Manqaya/Mangaya; Abu M.; al-Layti al-Barbari al-Masmudi al-Qurtubi (152/769-
234/849).
IQ, 35/27, 51/41, 58/46; QQ, 11-2/13-4, 70-1/87-8, 90/110; IH, 348-67 (493); IF,
1554; IF(C), 1556; H, 908; M2/1, index; M2/2, index; TF en Manahil 21 (1981),
p. 304 (34); TM, III, 379-394; D, 1497; WJ, VI, 143-6 (792); SR, trad., p. 100; IS,
I, 163-5 (109); BM, II, 71, 80, 89; MN, 92 (1034); SD, X, 519-25 (168); MS, V,
233-35; AA, 15; DM, II, 352-3; DB, 121/129, 125/134, 138/146; TIJ, 178, 181;
NT, I, 339; NT, II, 9-12 (2); SN, I, 63-4 (46); Fagnan, “Les Tabakat malekites”, p.
108; Ben Cheneb, Étude, nº 128; López Ortiz, Recepción, pp. 22, 53, 65-75; J.
López Ortiz, “Figuras de jurisconsultos hispano-musulmanes”, Religión y Cultura
XVI (1931), pp. 94-104; González Palencia, Literatura, p. 273; Zirikli, VIII, 176;
Talbi, Talbi, “Kairouan”, pp. 318, 324; Makki, Ensayo, pp. 85, 100, 128-9, 135,
163-7; Makki, “Egipto”, p. 176; Lévi-Provençal, “Malikisme”, pp. 197-8; Monés,
“Rôle”, p. 63; Rosenthal, Historiography, p. 519, nota 4; Turki, “Vénération”, p.
64; Marín, 1576; Muranyi, Materialien, p. 127, nº 14; M. I. Fierro, “Los malikíes
de al-Andalus y los dos árbitros (al-hakaman)”, AQ VI (1985), pp. 79-99; Fierro,
Heterodoxia, index; Fierro, “Familias en el Ta,rij iftitah al-Andalus de Ibn al-
Qutiyya”, p. 57, nº 56; Vizcaíno, “Familias”, p. 486, nº 18; M. Fierro, “Caliphal
legitimacy and expiation in al-Andalus”, en M. Kh. Masud, B. Messick and D.
Powers (ed.), Islamic legal interpretation. Muftis and their fatwas, Cambridge,
Mass./Londres: Harvard University Press, 1996, pp. 55-62; M. Fierro, “El alfaquí
beréber Yahyà b. Yahyà al-Layti (m. 234/848), ‘el inteligente de al-Andalus’”,
EOBA. VIII, pp. 269-344; Fernández Félix, Cuestiones legales del islam
temprano, pp. 118-9, 164-98; M. Fierro, “Ill-treated women seeking divorce: the
Qur’anic two arbiters and judicial practice among the Malikis in al-Andalus and
North Africa”, en M.Kh. Masud, R. Peters and D. Powers (eds.), Dispensing
Justice inIslam: Qadis and their Judgments, Leiden: Brill, 2006, pp. 323-348;
“Ibn Yahyà al-Layti, Yahyà”, BA, 6, 49-73, nº 1340 [M. Fierro].
v. II. Hadiz; V. Mística.
Obras:
24.1. K. ,asarat Yah. b. Yah. (su,alat wa-masa,il).
IJ, 252-3; SD, X, 520 (168); NT, II, 11; Makki, Ensayo, p. 135; F. de la Granja,
“Fiestas cristianas en al-Andalus (Materiales para su estudio). II”, pp. 133-8; BA,
6, 49-73, nº 1340/1.
24.2. Fatawa.
BA, 6, 49-73, nº 1340/2.
24.3. Sama, de Ibn al-Q.
Muranyi, Materialien, p. 59; Muranyi, Beiträge zur Geschichte, p. 43; Fernández
Félix, Cuestiones legales del Islam temprano, pp. 118-9, 164-98.
Trans. y otros:
24.4. al-K.K. al-asadiyya de Ibn al-Q.
IH, 359 (493).
24.5. K. (al-masa,il fi l-fiqh) de al-Layt b. Sa,d.
23.2. Sama, de Ibn al-Q.
Muranyi, Materialien, p. 62.
24. Yah. b. Yah. b. Katir b. Waslas/Wislas (Wislasan/Waslasan) b. Samlal (Samal/Sammal) b.
Manqaya/Mangaya; Abu M.; al-Layti al-Barbari al-Masmudi al-Qurtubi (152/769-
234/849).
IQ, 35/27, 51/41, 58/46; QQ, 11-2/13-4, 70-1/87-8, 90/110; IH, 348-67 (493); IF,
1554; IF(C), 1556; H, 908; M2/1, index; M2/2, index; TF en Manahil 21 (1981),
p. 304 (34); TM, III, 379-394; D, 1497; WJ, VI, 143-6 (792); SR, trad., p. 100; IS,
I, 163-5 (109); BM, II, 71, 80, 89; MN, 92 (1034); SD, X, 519-25 (168); MS, V,
233-35; AA, 15; DM, II, 352-3; DB, 121/129, 125/134, 138/146; TIJ, 178, 181;
NT, I, 339; NT, II, 9-12 (2); SN, I, 63-4 (46); Fagnan, “Les Tabakat malekites”, p.
108; Ben Cheneb, Étude, nº 128; López Ortiz, Recepción, pp. 22, 53, 65-75; J.
López Ortiz, “Figuras de jurisconsultos hispano-musulmanes”, Religión y Cultura
XVI (1931), pp. 94-104; González Palencia, Literatura, p. 273; Zirikli, VIII, 176;
Talbi, Talbi, “Kairouan”, pp. 318, 324; Makki, Ensayo, pp. 85, 100, 128-9, 135,
163-7; Makki, “Egipto”, p. 176; Lévi-Provençal, “Malikisme”, pp. 197-8; Monés,
“Rôle”, p. 63; Rosenthal, Historiography, p. 519, nota 4; Turki, “Vénération”, p.
64; Marín, 1576; Muranyi, Materialien, p. 127, nº 14; M. I. Fierro, “Los malikíes
de al-Andalus y los dos árbitros (al-hakaman)”, AQ VI (1985), pp. 79-99; Fierro,
Heterodoxia, index; Fierro, “Familias en el Ta,rij iftitah al-Andalus de Ibn al-
Qutiyya”, p. 57, nº 56; Vizcaíno, “Familias”, p. 486, nº 18; M. Fierro, “Caliphal
legitimacy and expiation in al-Andalus”, en M. Kh. Masud, B. Messick and D.
Powers (ed.), Islamic legal interpretation. Muftis and their fatwas, Cambridge,
Mass./Londres: Harvard University Press, 1996, pp. 55-62; M. Fierro, “El alfaquí
beréber Yahyà b. Yahyà al-Layti (m. 234/848), ‘el inteligente de al-Andalus’”,
EOBA. VIII, pp. 269-344; Fernández Félix, Cuestiones legales del islam
temprano, pp. 118-9, 164-98; M. Fierro, “Ill-treated women seeking divorce: the
Qur’anic two arbiters and judicial practice among the Malikis in al-Andalus and
North Africa”, en M.Kh. Masud, R. Peters and D. Powers (eds.), Dispensing
Justice inIslam: Qadis and their Judgments, Leiden: Brill, 2006, pp. 323-348;
“Ibn Yahyà al-Layti, Yahyà”, BA, 6, 49-73, nº 1340 [M. Fierro].
v. II. Hadiz; V. Mística.
Obras:
24.1. K. ,asarat Yah. b. Yah. (su,alat wa-masa,il).
IJ, 252-3; SD, X, 520 (168); NT, II, 11; Makki, Ensayo, p. 135; F. de la Granja,
“Fiestas cristianas en al-Andalus (Materiales para su estudio). II”, pp. 133-8; BA,
6, 49-73, nº 1340/1.
24.2. Fatawa.
BA, 6, 49-73, nº 1340/2.
24.3. Sama, de Ibn al-Q.
Muranyi, Materialien, p. 59; Muranyi, Beiträge zur Geschichte, p. 43; Fernández
Félix, Cuestiones legales del Islam temprano, pp. 118-9, 164-98.
Trans. y otros:
24.4. al-K.K. al-asadiyya de Ibn al-Q.
IH, 359 (493).
24.5. K. (al-masa,il fi l-fiqh) de al-Layt b. Sa,d.